دیدبان آزار

انتشار ویدئوهای همایش مجازی دیدبان آزار به مناسبت 8 مارس

کلیه پنل‌های همایش مجازی دیدبان آزار به مناسبت ۸ مارس در یوتیوب در دسترس قرار گرفته است. البته به جز مواردی که بنا به ملاحظات و درخواست ارائه‌دهندگان حذف شده است. از طریق لینکی که در استوری هم درج شده است می‌توانید پنل‌ها را تماشا کنید. در کپشن ویدئوها این امکان را دارید که ارائه مورد نظر خود را از کل پنل انتخاب کنید. 

در روند برگزاری همایش بارها مورد حملات سایبری قرار گرفتیم. اکانت‌هایی سعی داشتند با ارسال مستمر تصاویر و ویدئوی آلت جنسی، ویدئوهای پورنوگرافیک، کامنت‌های نژادپرستانه و کامنت‌های جنسی برنامه‌ها را مختل کنند و فشار و خشونت شدیدی به مدید فنی و پنل‌گردانان وارد کردند. این حملات آزاردهنده از ویدئوهایی که در دسترس قرار گرفته حذف شده‌اند. متاسفانه در یک پنل هکرها توانستند قسمت چت زوم رو هم هک کنند و شرکت‌کنندگان شاهد کامنت‌های رگباری آزاردهنده بودند. اما این حملات در نهایت با مراقبت و هم‌دلی جمعی مدیریت شد.   

 

بیشتر بخوانید:

 همایش مجازی 8 مارس: تلاشی برای بازاندیشی جمعی

 جنبش زنان و امیدی تازه

 

انتقادات و نظرات خود را درباره این همایش و هم‌چنین دیگر فعالیت‌های دیگه دیدبان‌ آزار‌ به ما انتقال دهید. ما مطلقا قائل به خودی و دیگری نیستم و به گسترش همکاری‌‌ و ارتباط گشوده‌ایم. امیدواریم به میانجی این همایش همبستگی‌های جدیدی شکل بگیرد. سارا احمد در مقدمه کتاب فمینیستی زیستن (کتاب توسط آتنا کامل ترجمه شده و در ماه‌های آتی منتشر می‌شود) می‌نویسد: 

«این تجربه زیسته ما از برخورد با دیوار است که ما را به سوی اندیشیدن، به ایده‌هایی جدید رهنمون می‌کند. ایده‌هایی که نه از ذهنی که جهان آن را به کنج انزوا کشانده است، که از گوشت و پوست و بدن‌هایمان مایه می‌گیرد. بدن‌هایی که به در و دیوارِ بسته می‌زند تا جایی برای خود باز کند. حالا فرض کنید این بدن‌های ملتهب و ورم‌کرده از درد تاریخ، همگی یک‌جا گرد هم جمع شوند. چه دانش و چه فهمی انباشت می‌شود! معلوم است که جمع شدنمان، بدن یکپارچه فمینیستی‌مان رعششه بر اندامشان می‌اندازد: ما با همدیگر خطرناکیم.»

برای تماشای پنل‌های این همایش  اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط