دیدبان آزار

این فقط زنان مسافر نیستند که آزار و اذیت می‌بینند

آزار جنسی راننده زن را مجبور به ترک شغل کرد

این فقط زنان مسافر نیستند که به طعمه‌های خوبی برای آزار و اذیت تبدیل می‌شوند. چندی پیش تلاش یک مسافر مرد برای تعرض به راننده زنی که او را به مقصد می‌رساند موضوع آزار و اذیت زنان تاکسی‌ران را به سطح رسانه‌های انگلیسی‌زبان کشاند.

«زو تمپل» تجربه‌های تکان‌دهنده‌ خود از  آزار و اذیت جنسی توسط مشتریانش در حین کار را افشا کرد.  این زن 28 ساله که از دو سال پیش راننده تاکسی بوده، پس از تلاش مردی برای بوسیدن اجباری‌اش، از کار خود کناره‌گیری کرد.  

«زو» درباره آزار و اذیت‌هایی که با آن مواجه شده با نشریه مترو لندن گفت‌وگو کرده است. به گفته او آزار و اذیت رانندگان زن به «بخش جدایی‌ناپذیر از کار» تبدیل شده. او که در مقطع کارشناسی ارشد زبان و گفتار درمانی تحصیل می‌کند، توضیح می‌دهد که در «روز باکسینگ» (یک روز بعد از کریسمس) مرد مستی را سوار می‌کند و مرد به او می‌گوید که می‌خواهد با او رابطه جنسی داشته باشد.

این راننده تاکسی ادامه می‌دهد: «مرد بر صندلی مسافر نشست و در حالی که من رانندگی می‌کردم شروع به لمس ران و بازوی من، بوسیدن بازوهایم و نوازش کردن کمرم کرد و به من گفت به خانه می‌رویم تا با هم رابطه جنسی داشته باشیم.»

زو در ادامه توضیح می‌دهد: «پس از آنکه به او گفتم که من فقط راننده تاکسی او هستم، باورش نمی‌شد و فرمان ماشین را گرفت و زمانی که تلاش کردم او را هل دهم، مرا هرزه خطاب کرد. نمی‌توانستم ماشین را نگه دارم. بسیار خطرناک بود و نگران بودم که اگر او را کنار جاده پیاده کنم چه اتفاقی برایش خواهد افتاد؛ چرا که مرد بسیار مست بود.»

زو در نهایت مرد را به مقصد رساند و  سپس با پلیس تماس گرفت تا این حادثه را گزارش دهد؛ اما به گفته خودش افسران پلیس هرگز پیگیر این مرد نشدند و تحقیقات کافی انجام ندادند.

این راننده تاکسی می‌گوید: «من یک پیام از پلیس دریافت کردم که نوشته بود کار دیگری برای ردیابی این مرد نمی‌توان انجام داد.» زو در اوایل ماه جاری هم مجبور شد مسافر دیگری که قصد بوسیدنش را داشت هل بدهد؛ اما مرد باز هم تلاش کردتا گونه‌های او را ببوسد. در نهایت کاسه صبر زو لبریز شدو کارش را رها کرد.

زو تمپل از آنکه موارد آزار و اذیت جنسی نادیده گرفته می‌شوند عصبانی است و دلیل آن را عادی بودن این موضوع می‌داند. او می‌گوید: «چرا فقط به این دلیل که من زن هستم باید انتظار بوسیده شدن یا دست درازی کردن را داشته باشم؟» این زن از ترک کردن کار خود بسیار عصبانی است؛ چراکه به عنوان یک دانشجو، این ساعات کاری برای او مناسب است. به عقیده او که این موضوع غیر منصفانه است. زیرا در حالی که مقصر نیست باید خودش را تغییر دهد.

سخنگوی سازمان تاکسیرانی «کانوی» اظهار می‌کند: «نظر دادن درباره یک مورد خاص نادرست است. با این حال، ما از  رانندگان دارای مجوز فارغ از جنسیت آن‌ها حمایت می‌کنیم.» پلیس شمال ولز هم می‌گوید حادثه «روز باکسینگ» کاملا مورد بررسی قرار گرفت. ستوان پل آندرسون می‌گوید: «از اینکه این حادثه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت خوشحال هستم؛ اما متاسفانه علی‌رغم بررسی‌های متفاوت، قادر به شناسایی مجرم نبودیم.»

 

نویسنده: زوئی دروئت

برگردان: آتنا شهبازی

منبع: Metro

 

منبع تصویر: Daily Post Wales

مطالب مرتبط