دیدبان آزار

مبارزه با آزار جنسی در کمپین‌های انتخاباتی آمریکا

درخواست فعالان انتخاباتی برای ملاقات با برنی سندرز

هفته گذشته فعالان کمپین انتخاباتی برنی سندرز با یادآوری آزارهای جنسی که سال 2016 تجربه کردند نامه‌ای به این نامزد سابق حزب دموکرات آمریکا نوشتند. زنان و مردان بسیاری که در کمپین سال 2016 سندرز فعالیت داشتند، به دنبال وقت ملاقاتی با او و مشاور سیاسی‌اش هستند تا درباره موضوع خشونت و آزارهای جنسی در کمپین انتخاباتی آن سال صحبت کنند. هدف آنها این است که در دوره‌های بعد ریاست جمهوری، امنیت بیشتری سهم فعالین ستادی باشد. در نامه‌‌ای که به دفتر سندرز فرستاده شده آمده: «چندهفته‌ای است که در شبکه‌های مجازی، پیام‌ها و بین افراد صحبت‌هایی درباره اتفاقات غیرقابل دفاع و خطرناکی که در کمپین رخ داد شده است. ما درخواست دیدار با سندرز و تیم او را داریم تا درباره آزارها و خشونت‌های جنسی که در کمپین او اتفاق افتاد صحبت کنیم و چنین مواردی را در دوره‌های بعد انتخاباتی به حداقل برسانیم.»

امضاکنندگان نامه انتظار دارند انتهای این دیدار در یک اعلامیه آزارهای جنسی که رخ داده بود را محکوم کنند. همچنین آنها خواهان تصویب برنامه و سیاستگذاری‌های جدیدی برای مقابله با این خشونت‌ها در کمپین‌های دوره‌های بعد شدند. خواسته دیگر آنها هم اخراج تمام رهبرانی است که در کمپین ۲۰۱۶ دست به آزار جنسی علیه زنان فعال زده بودند. مدتی بعد مشاوران سناتور به این نامه پاسخ دادند و از این دیدار استقبال کردند. آنها تضمین کردند که نامی از اسامی امضاکننده‌ها برده نخواهد شد و نوشتند که در جریان انتخابات 2018 این کمیته تدابیری برای ایجاد یک خط تلفن رایگان برای اطلاع رسانی درباره این مسائل داشتند.

به گزارش سایت پولیتیکو، امضاکنندگان نامه فقط آزاردیده‌ها نبودند بلکه بسیاری از کسانی که تجربه آزاردیدگان را شنیده بودند نیز در جمع نامه‌نویسان قرار داشتند. امضاکنندگان معتقد بودند که این کار را فقط برای بهبود وضعیت در کمپین‌های آینده سندرز انجام نداند بلکه هدف بزرگ‌تر، موضع‌گیری در برابر فرهنگ فراگیر مردانه در کمپین‌های انتخاباتی سرتاسر دنیا بوده است. آنها امیدوارند که این مسئله فقط به کمپین سندرز تقلیل پیدا نکند. آنها با این نامه تلاش کرده‌اند توجه دیگر کاندیداهای احتمالی سال‌های آینده را نسبت به مسئله آزارهای جنسی جلب کنند.

 یکی از امضاکنندگان می‌گویند که این آغاز راه است چرا که ما متوجه هستیم این خشونت‌های خطرناک در تمامی کمپین‌های دیگر در حال وقوع بوده و بنابراین می‌خواهیم راه حلی برای آنها پیدا کنیم. امضاکنندگان این نامه شامل طیف‌های متنوعی از کارکنان سندرز می‌شوند. کارکنانی از اعضای مجموعه‌ گرفته تا حتی بسیاری از مسئولین رسمی بالا رتبه کمپین را هم در برمی‌گیرد. بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره در طی سال‌های 2017 و 2018 از سمت خود به دلیل رفتارهای شخصی نادرستشان کناره‌گیری کردند و از سویی دیگر احزاب نیز تحت فشار بیشتری قرار گرفتند تا حساسیت خود را در رویارویی با آزارگری‌های جنسی بالا ببرند. مخصوصا از زمانی که موج Me Too  به وجود آمد فشار بر احزاب و سیاستمداران بیشتر شد. این درخواست همگانی سبب شده تا کاندیداهای احتمالی آینده از الان به فکر اقداماتی برای بالا بردن امنیت کمپین‌های تبلیغاتی خود باشند و در مقابل سورفتارهای زن‌ستیزانه‌ای که در این محیط‌ها به و جود می‌آید، بایستند.

 

نویسنده: الکس تامپسون

برگردان: غزاله شعایی

منبع: politico

منبع تصویر: Jermainerogers.com

مطالب مرتبط