دیدبان آزار

دیدبان آزار برگزار می‌کند

دومین همایش مجازی روز جهانی زنان

دیدبان آزار برگزار می‌کند: دومین همایش مجازی روز جهانی زنان در تاریخ ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفند. 

امسال فرصتی است که در کنار هم با گرامی‌داشت یاد تمامی تن‌های سرکوب شده و زندگی‌های به یغما رفته این فریادها را به گفت‌وگو بگذاریم و از تجربه‌های خود بگوییم. برآنیم تعریفی پیشرو و دربرگیرنده از فمنیسم و امر زنانه را به بحث بگذاریم، از بدن‌های جرم‌انگاری شده و به حاشیه رانده شده اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بگوییم، و نسبت قیام ژینا با حاشیه‌ها و اهمیت بازنگری در رابطه قدرت میان مرکز و حاشیه را به بحث بگذاریم. باور ما این است که پاسداشت پیوندهای خواهرانه، همدلانه و همبسته جز از راه گفتگوهای انتقادی ممکن نیست و این موضوع بیش از هر زمان دیگر حیاتی و پیش‌برنده جنبش است.

پادکست هنگامه در آخرین اپیزود خود با عنوان «پرچم به‌دست زنان»، خلاصه‌ای از ۳۰ سخنرانی ارائه‌شده در همایش سال ۴۰۰ را منتشر کرده است. آدرس صفحه اینستاگرام هنگامه: @hengamehpodcast

ویدئوی کامل ارائه‌های همایش سال گذشته را در کانال یوتیوب harasswatch می‌توانید مشاهده کنید. در متنی با عنوان «چرایی برگزاری همایش و پاسخ به انتقادات» در سایت دیدبان آزار  می‌توانید سخنرانی مقدمه همایش سال گذاشته را که به انگیزه‌های برگزاری و هم‌چنین انتقادات پرداخت، بخوانید.

 

 

مطالب مرتبط