دیدبان آزار

نام تو چیست؟

وقتی نولا اواخر شب در حال برگشت از خانه دوستش بود، مردی با جمله «هی سکسی، اسمت چیه؟» او را صدا می‌زند. نولا به روی خودش نمی‌آورد و مرد مجددا تلاش می‌کند: «هی، خانم» وقتی نولا برای دومین بار به این مرد بی‌توجهی می‌کند، مرد به سمت نولا می‌رود، مچ دستش را می‌گیرد و او را «فاحشه» خطاب می‌کند.

اگرچه نولا در این درگیری توانست از دست این آزارگر فرار کند اما تروما و ترس این واقعه برای مدت‌ها با او باقی ماند. تجربه‌ای سخت که برای او تبدیل به یک کارزار آگاهی‌بخشی شد. نولا بعد از این حادثه کمپینی راه انداخت که در قالب فعالیت‌های هنری درباره آزار و اذیت خیابانی به مردم محلات آموزش دهد. ویدئو توسط این کمپین ساخته شده است. او با در دست داشتن پوسترهایی که روی آن نوشته بود:«نام من دختر بچه نیست»، یا «نام من عسل نیست» شروع به تبلیغ درباره امنیت زنان در فضاهای عمومی کرد.

همچنین کمی بعد شرکت نتفلیکس هم با #MyNameIsnt دست به حمایت از این کمپین زد. نتفلیکس در شبکه‌های اجتماعی فرصتی مهیا کرده تا زنان رنگین‌پوست جهان تجربیات خود در زمینه آزار را با یکدیگر در میان بگذارند. حالا شبکه‌های اجتماعی پر شده از ویدیوهای زنانی که نامشان را می‌گویند و از مردان می‌خواهند آن‌ها را در فضاهای عمومی با الفاظ دیگر صدا نکنند و به زنان احترام احترام بگذارند.